רכב חשמלי ליצ'י- בתדלוק פשוט – בדיוק כמו טלפון נייד….

אז מה הבעיה המרכזית בקנית רכב חשמלי? בואו נודה באמת- למעשה, רבים חוששים מקנייה של רכב חשמלי בשל העובדה המשונה- שהוא פשוטו כמשמעו- חשמלי. לא משנה כמה זה מטריד, יקר, מבזבז זמן ובוודאות- מזהם את הסביבה וגורם לנזק תחלואתי בלתי הפיך…כולנו פשוט מפחדים. רכב שנטען באמצעות חשמל? כמה כוח חשמלי (וולט) צריך כדי להטעין רכב שלם? מה קורה אם הוא נכבה באמצע? איפה בכלל יש תחנות עגינה בעלות שקעים מתאימים ועוד ועוד שאלות וטרדות.

רוב בני האדם בפירוש לא סומכים את ידיהם על מיטב חוקרים ומומחים בתחום הנדסת הרכב ובמיוחד על התוצאה המפתיעה והמסקרנת שהוציאו תחת ידיהם לפני מספר שנים- מכונית שתותנע באופן חשמלי- נקי לסביבה באמצעות שקע חשמל רגיל המצוי למעשה בכל מבנה – בית, משרד, חנייה, קניון ועוד. והרי לו האזרחים היו נוקטים יוזמה ומחליטים באמת לעבוד צד ולהצביע פה אחד למעבר בטוח יותר לרכב הידידותי לטבע, רכב שכמעט אינו מזיק לבני האדם מבחינה בריאותית. זאת בעוד שכידוע לכול, הרכבים הקלאסיים המונעים באמצעות דלק- נפט מזהמים את הסביבה באופן כל כך משמעותי וחריג, עד כי התחלואה הישירה והסכנות לבריאות הציבור הנגרמות כתוצאה מזיהום האוויר שגורמת התחבורה הן בקנה מידה בלתי נתפס- על פי ארגון הבריאות העולמי, קרוב לארבעה (!!) מיליון של בני אדם מתים בכל שנה מזיהום אוויר כזה או אחר הקשור בכלי התחבורה. ועדיין לא ספרנו את התחלואה הקשה והמשמעותית שמביאה למחלות לא פשוטות כלל, כגון: סרטן, בעיות בדרכי הנשימה, מחלות לב ובמיוחד שבץ ועוד ועוד.

מה יכול לסייע למיסוד הרכב החשמלי בארץ? משרד התחבורה והמשרד לאיכות הסביבה, לצערנו, אינם מבצעים את תפקידם כראוי בהיבט זה של הנגשת כלי הרכב החשמליים לציבור. במקום לקדם הקלות בחקיקה המתגברות באמצעות תמריצים כלכליים ואחרים רכישה של מכוניות כאלו, במקום לחייב את הרשויות המקומיות בהקמת תחנות עגינה והטענה חשמלית- כך שלאזרחים יהיה גם קל יותר, גם נגיש יותר ובמיוחד פופולרי ותחת אווירה ממשלתית חוקתית. כרגע… המשרדים הממשלתיים משאירים את רוב נושא הרכב החשמלי והתפתחות פעולתו בישראל מחוץ לתחום תפקידם. וחבל! עוד מאמץ קטן… ואזרחים רבים כבר יהיו מוכנים לוותר על המוכר והקלאסי ולעבור סוף, סוף לעולם הטכנולוגי החדשני והעתידי בתחום הרכב. אבל נדמה שגם כאן… ישראל תזחל אחרי מדינות אמיצות יותר ובעלות חזון..

אודות המחבר